Mokomės ir mokome

Odilija Juzukonienė

Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinės mokyklos mokytoja metodininkė

 

SMILE. Ką reiškia šis žodis? Viena jo reikšmė- šypsena, bet šis žodis turi ir kitą reikšmę. SMILE – tai mokykla + muziejus + IT+ mokymas(is) + edukacija.

Šių eilučių autorė dalyvavo SMILE kursuose Stambule š. m. spalio 25-lapkričio 1 dienomis. Kartu vyko ir Digital Extra kursai. Šiuos kursus vedė ta pati komanda-muziejų kuratorius David Powel, IT ekspertas Pete Stevens, kalbų mokytojas Peter Eriksson  Į kursus susirinko 29 dalyviai iš visos Europos: Švedijos, Suomijos, Latvijos, Lietuvos, Slovėnijos, Graikijos, Kipro, Vokietijos, Rumunijos.

SMILE grupę sudarė 7 dalyviai iš Kipro, Graikijos, Slovėnijos, Suomijos ir Lietuvos. Koks šių kursų tikslas? Muziejus- ne tik istorijos ar meno pamokų šaltinis. Muziejuje galima vesti matematikos, biologijos, informacinių technologijų ir kitų dalykų pamokas. O einant iš muziejaus į muziejų taip pat galima parengti užduotis mokiniams, ypač naudojantis šiuolaikinėmis IT.

Pirmąją dieną kursų vadovai supažindino su kursų tikslais, uždaviniais. Kiekvienas dalyvis prisistatė pats, pristatė savo mokyklą ir šalį, o priešpiečių metu stalas lūžo nuo tarptautinių vaišių. Įdomu tai, jog pirmoji kursų diena vyko ne Turkijos teritorijoje, o Švedijoje. Užsiėmimai vyko Švedijos konsulate Stambule. Visi dalyviai buvo išskirstyti į grupes, kuriose ir dirbo kartu. Kursų vadovai parengė grupėms užduotis, kurių įvykdymui skyrė visą savaitę. Kursų metu Adobe Voice programa, naudodami planšetinius kompiuterius, sukūrėme mokomąją medžiagą - filmą apie spalvas, kontrastus, simbolius, geometrines figūras, dydžius, naudodami savo fotografuotus Stambulo miesto, žmonių, muziejų ir kitų lankytinų vietų vaizdus. Antra užduotis - taip pat sukurti filmą Adobe Voice programa apie Stambulo muziejų ekspozicijas, kaip jas galima panaudoti ugdyme. Trečia užduotis- Archeologijos muziejus tapo klase. Grupės išsirinko po vieną eksponatą ir pravedėme trumpą pamoką. Ketvirta užduotis- QR kodo pasirinktam šio muziejaus eksponatui kūrimas. Penkta užduotis – 5 klausimų kvizo apie karališkuosius Topkapi rūmus sukūrimas. Priešpaskutinė diena buvo skirta surinktos medžiagos koregavimui, filmų kūrimui ir pristatymui. Taigi dar kartą neakivaizdžiai pasivaikščiojome po Stambulo žymias vietas ir ten, kur turistų niekas neveda. Apsilankėme Nekaltybės muziejuje ( jis įkurtas pagal Nobelio premijos laureato O. Pamuk sukurtą knygą „Nekaltybės muziejus). Įdomu, jog muziejuje tarp eksponuojamų visų šios knygos leidimų yra ir lietuviška knyga. Dar kartą pasigrožėjome Anglijos karalienės Viktorijos vestuviniu perlų papuošalų rinkiniu Perlų parodoje, spėliojome ką reiškia tie ryškūs kilimų iš 12 amžiaus raštai Istorijos muziejuje. Prisiminėme Trojos laikų amforas iš Archeologijos muziejaus, pasivaikščiojome siaurais Topkapi rūmų haremo koridoriais. Stebėjomės šv. Sofijos soboro didingumu. Visų grupių atliktos užduotys buvo įdomios, žaismingos ir prasmingos.

 Laisvu laiku aplankėme žymiąsias Mėlynąją ir Suleimano mečetes, žmonių gausa, spalvomis ir kvapais stebino Didysis ir Prieskonių turgūs, azijinė Stambulo dalis.

 Smagu vykti į tokius kursus ir dėl bendravimo su kolegomis iš kitų šalių, dėl naujų asmeninių pažinčių, dėl naujų bendrų darbų planavimo, dėl užsienio kalbos tobulėjimo, bendro akiračio praplėtimo.

O išvykti į šiuos kursus pavyko, nes Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinės mokyklos mokytojai parengė projektą „Mokomės ir mokome“ ir gavo finansavimą iš Europos Komisijos Erasmus+  KA1 programos, kurią administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šiame projekte mokykloje dalyvauja 5 mokytojai (A. Malakauskienė, G. Juzukonienė, J. Lakštauskienė, N. Plančiūnas, O. Juzukonienė), kurie norėjo tobulinti savo kompetencijas ir pritaikyti kursuose įgytas žinias savo darbe.

 

 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

SMILE kursų dalyviai su kursų vadovu David Powell. Iš kairės- Anu-Mari (Suomija), Despina (Kreta), Odilija (Lietuva), Vilma (Slovėnija), Dimitris (Graikija), Majda (Slovėnija), David (Jungtinė Karalystė), Kosmas (Graikija).