Mobili ateitis mokykloje

Mokinys šiandien gali surasti informaciją internete taip pat greitai kaip spragtelėti pirštais. Be to jis gali rinktis iš daugybės informacijos šaltinių. Tad ar reikalingas mokytojas šiame informacijos perpildytame pasaulyje? Atsakymas – taip. Mokytojas atsakingas už sklandų ugdymo procesą, naudojant patikimą ir naudingą informaciją, padedant mokiniams pasirinkti šaltinius prieš juos naudojant. Mokytojas turi keistis kaip ir mokiniai, kurie šiandien nori būti nepriklausomi ir savarankiški. Visi turime prisitaikyti prie neišvengiamos technologinės pažangos, bėgančios septynmyliais žingsniais.

Bėgant paskutinėms mokslo metų dienoms ir kylant temperatūrai lauke, mokymasis tampa ypač sudėtingas. Sunkus. Varginantis. Be abejo naudojant tinkamas priemones tai gali virsti malonumu, netgi laisvalaikiu. Būtent tai mokytojai iš įvairių Europos valstybių (Italija, Švedija, Kroatija, Prancūzija, Latvija, Lietuva)  stengėsi išmokti arba bent su susipažinti su pačia idėja. Į kursus pavyko išvykti nes Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinės mokyklos mokytojai parengė projektą „Mokomės ir mokome“ ir gavo finansavimą iš Europos Komisijos Erasmus+  KA1 programos, kurią administruoja Švietimo mainų paramos fondas.  „Sharing Landscapes“ - tai kursai mokytojams, kurie savo pamokose naudodami mobiliuosius prietaisus, t.y. telefonus, planšetinius kompiuterius, fotoaparatus mokytų mokinius suprasti juos supančią aplinką globaliame kontekste. Mobiliųjų aplikacijų pagalba kurtų kraštovaizdį apibūdinančias istorijas, domėtųsi žmonių gyvenimu ir kultūriniu paveldu, kurtų ir aprašytų objektus muziejams bei gebėtų patys tapti mažaisiais aplinkos gidais. Kursai vyko Santorinio saloje (Graikija), kurios stačius krantus skalauja Egėjo jūra, o saulė tvieskia ištisus metus. Tai bene labiausiai fotografuojama vieta Europoje, tačiau net ir esant tokiame atostogų rojuje galima mokytis. Kursų metu mokytojai susipažino su įvairių mobiliųjų aplikacijų naudojimu pamokose, kūrė foto istorijas, filmus, ruošė tradicinius patiekalus ir atrado unikalius kraštovaizdžius, o kiekvieną žingsnį lydėjo mobiliosios technologijos. Jos visur. Bus ir daugumoje mokykloje. Ne visur įsileidžiamos, bet neišvengiamai keičiančios tradicinę mokyklą.

Straipsnyje esanti informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ar Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

 

 

Nerijus Plančiūnas